← Svi tekstovi

3.1. Kako iskoristiti remarketing u Facebook oglasnim kampanjama

U ovom tekstu naučićete
  • ✔ Šta je remarketing

  • ✔ Koji su benefiti korišćenja remarketinga

  • ✔ Kako primeniti remarketing u Facebook oglasnim kampanjama

  • ✔ Koje taktike targetiranja publike daju najefikasnije rezultate

3.1.1 Šta ustvari remarketing predstavlja?

Glavni (a možda i jedini) cilj svakog vida marketinga jeste da se proizvod ili usluga koja se promoviše što je moguće bolje proda. U različitim vrstama psiholoških istraživanja dokazano je da što su duže vremena ljudi „izloženi“ određenoj reklami, to se u značajnoj meri povećava i šansa da će ona ostvariti željeni rezultat. Ovaj efekat se posebno pojačava u situacijama kada ljudi već pokazuju određenu dozu zainteresovanosti za ono što se promoviše u reklami.

U tradicionalnom obliku marketinga nije lako pronaći i targetirati potencijalne kupce. Iz tog razloga se ponekad troši veća suma novca kako bi se reklama proširila na više strana i kako bi se lakše došlo do krajnjih konzumenata. Savremeno doba je u velikoj meri pronašlo rešenje za ovaj “problem“.

Jačanje digitalnog marketinga doprinelo je mnogo lakšem pronalasku potencijalnih kupaca ili klijenata. Danas imamo priliku da jasno vidimo ko čini našu publiku, kao i da saznamo značajan broj informacija o njoj: počev od toga gde se ona geografski nalazi pa sve do toga koja interesovanja ima.

Jedna od najbitnijih mogućnosti koja nam se nudi jeste ta što možemo lako pronaći one korisnike koji su već pokazali zainteresovanost za nas ili naš brend. Ovo znači da više ne moramo da isprobavamo različite marketinške strategije i trošimo veliku količinu novca u nadi da ćemo privući novu publiku. Sada imamo opciju da se direktno „obratimo“ onima koji su već jednom posetili naš sajt, ili recimo, profil na nekoj od društvenih mreža. Sve ovo je moguće zahvaljujući nečemu što nazivamo remarketing, odnosno, u bukvalnom prevodu ponovljeni marketing.

Remarketing predstavlja metod reklamiranja ili promovisanja u kojem se targetiraju isključivo oni korisnici koji su pokazali interesovanje za određeni prozvod ili uslugu, i koji su već upoznati sa ponudom koja se promoviše samim oglasom.

Većina vas je već imala priliku da se sretne sa remarketing kampanjom, iako toga možda nije bila svesna u tom trenutku. Da li vam se nekada dogodilo da posetite određeni sajt, a da već narednog dana vidite oglas za proizvod koji ste pretraživali na svom Facebook ili Instagram feed-u? Ukoliko je odgovor potvrdan, to znači da ste bili targetirani nekim oblikom remarketing strategije.

Remarketing je ujedno i jedan od najefikasnijih načina za povezivanje sa onim posetiocima sajta koji su želeli da kupe određeni proizvod, ali su od toga odustali u poslednjem trenutku. Ukoliko pronađemo te posetioce i podsetimo ih na to da nisu završili kupovinu prilikom prethodne posete sajtu, velika je šansa da ćemo ih ubediti da to učine nakon što vide naš oglas.

Zahvaljujući kodu koji se postavlja na sajt moguće je pratiti određene aktivnosti posetilaca i na osnovu toga kreirati kampanju čiji je cilj da krajnjeg korisnika podseti na sadržaj koji je istraživao prilikom prethodne posete.

Verovatno ste imali priliku da na nekom od sajtova vidite obaveštenje o tome da se na njemu beleže takozvani cookies-i. Ovi takozvani kolačići su zapravo tekstualni fajlovi koji se nalaze u računaru i koji kao prvenstvenu namenu imaju određeni nivo identifikacije korisnika. Ukoliko sajt sadrži kolačiće, to onda znači se podaci o aktivnostima posetilaca tokom njihovog boravka na sajtu beleže, a upravo se ti podaci kasnije mogu iskoristiti za kreiranje dodatnih oglasnih kampanja.

• Vidovi remarketing kampanja

Remarketing kampanje se mogu kreirati na više načina i putem različitih digitalnih kanala, a neki od najpopularnijih metoda targetiranja publike su:

- targetiranje putem termina koje su korisnici tražili na internet pretraživačima (poput Google-a, Yahoo-a, Bing-a...).

- targetiranje korisnika prema specifičnim proizvodima ili uslugama koje su istraživali na sajtu.

- targetiranje korisnika putem kanala preko kojih su došli na sajt.

- targetiranje korisnika koji su prijavljeni na Newsletter ili neki drugi email program.

- targetiranje korisnika koji su imali određenu vrstu interakcije sa sadržajem na društvenim mrežama.

Kao što se može primetiti, remarketing nam zaista daje mnogo različitih mogućnosti za pronalazak nove publike i potencijalnih klijenata. Same remarketing kampanje moguće je sprovesti preko više različitih kanala, ali najpopularnije (a ujedno i najefikasnije) su one koje se prave putem Facebook-a i Google Ads-a.

Glavni fokus ovog teksta biće da što jednostavnije objasnimo način podešavanja remarketing kampanja na Facebook-u, dok ćemo se podešavanjima na Google Ads-u posvetiti u narednom tekstu.

Ono što je moguće zaključiti već iz ovog uvodnog poglavlja, jeste to da je remarketing veoma moćan, i da ga je danas možda i neophodno koristiti ukoliko se žele postići dobri rezultati na web-u.

3.1.2. Remarketing u Facebook kampanjama

Facebook je nesumnjivo najpopularnija društvena mreža današnjice, o čemu jasno svedoči podatak da čak 2,5 milijarde ljudi širom sveta ima otvorene profile na ovoj platformi. Upravo iz ovog razloga sve veći broj velikih kompanija i brendova novac ulaže u reklamiranje upravo putem Facebook-a.

Kako se ova društvena mreža sve više razvijala, tako je nastajao i sve veći broj mogućnosti za kreiranje različitih vrsta oglasnih kampanja. Danas imamo opciju da biramo oglašavanje koja najviše odgovara našim potrebama. Ovo znači da možemo reklamirati: pojedinačnu objavu, celokupnu stranicu, vebsajt ili određenu stranicu na njemu i mnogo toga drugog. Oglasima možemo pokušati da povećamo prodaju, možemo uticati na korisnike da koriste našu aplikaciju ili ih privući da posete događaj koji organizujemo.

Svi tipovi kampanja koji se kreiraju na Facebook-u imaju svoje specifičnosti, ali postoje i određene stvari koje su zajedničke svima. Jedna od njih je ta što je u okviru svih kampanja moguće koristiti opciju remarketinga. Logično pitanje koje se može postaviti u ovom trenutku jeste kako uopšte možemo saznati koji su to korisnici u određenom trenutku bili na našem sajtu? Odgovor leži u nečemu što se naziva Facebook piksel.

• Facebook piksel

Facebook piksel predstavlja alat koji služi u svrhu prikupljanja podataka o korisniku koji je posetio sajt dok je istovremeno bio ulogovan na svom Facebook nalogu. Osim informacije o tome koliki je broj ljudi posetilo određeni sajt, ovaj alat pruža mogućnost da se ti isti korisnici kasnije targetiraju prilikom kreiranja Facebook oglasa.

Koristeći podatke koji se dobijaju putem Facebook piksela, mnogo je lakše pronaći ciljnu publiku, poboljšati prodaju, kao i analizirati uspešnost samih oglasnih kampanja. Ova tema je veoma obimna i zahteva da joj se posveti čitav jedan tekst. U cilju boljeg objašnjenja načina funkcionisanja remarketing kampanja u okviru Facebook-a, ovde će biti navedeni samo najbitniji podaci.

Ono što je najpre bitno pomenuti jeste to kako izgleda sam proces uključivanja Facebook piksela na sajt:

Prvi korak svakako predstavlja logovanje na određeni Facebook nalog. Nakon ovoga je u generalnim podešavanjima potrebno kliknuti na Ads Manager opciju u okviru koje se pod Measure & Report tabom selektuje opcija Pixels. Na ovom mestu se otvara novi prozor u okviru kojeg se dobijaju detaljne instrukcije za instaliranje piksel koda na sajt.

Ukoliko nemate dovoljno znanja iz oblasti programiranja, ili ukoliko želite da budete sigurni da je sve podešeno kako treba, najbolji savet jeste da potražite pomoć programera. Ako je u pitanju Wordpress sajt, situacija je nešto jednostavnija jer se kod može samo kopirati u okviru header ili footer widget-a, što ne iziskuje tako veliku tehničku potkovanost.

Na slici ispod (napomena: slika je dostupna samo korisnicima koji blogu pristupaju sa desktop ili laptop uređaja) možete videti kako izgleda deo uputstva za podešavanje Facebook piksela.

facebook pixel image

Nakon instaliranja moguće je proveriti i to da li je piksel pravilno instaliran i aktivan - zeleno dugme znači da funkcioniše, a crveno da nije dobro podešen. Pored ovoga, postoji mogućnost i da se prate svi izveštaji vezani za performanse plaćenih kampanja za koje je korišćena opcija remarketinga.

3.1.2.1. Oglasne kampanje koje daju najefikasnije rezultate

Pravo je vreme je da se osvrnemo i na tipove kampanja koje možemo kreirati uz pomoć Facebook piksela.

• Osnovna podešavanja

Kao što je već pomenuto, remarketing se može koristiti prilikom pravljenja bilo kog tipa Facebook oglasnih kampanja. Kako bismo targetirali ljude koji su već imali nekakav vid interakcije sa nama, potrebno je da odaberemo tip kampanje koji nam najviše odgovara (npr. post engagement, event response, page likes...), a zatim da se u podešavanjima kampanje zadržimo na opciji Audiences. Da bismo imali mogućnost da detaljnije odredimo ciljnu grupu kojoj ćemo prezentovati oglas, treba da odaberemo opciju Custom audience.

Nakon ovog koraka otvoriće nam se novi prozor sa dodatnim opcijama. Ove opcije se pre svega odnose na izvor putem kojeg želimo da izvršimo targetiranje. To mogu biti ljudi koji se nalaze na našoj listi kontakata, oni koji su posetili određenu stranicu našeg sajta, oni koji koriste našu aplikaciju i tome slično. Na slici ispod (napomena: slika je dostupna samo korisnicima koji blogu pristupaju sa desktop ili laptop uređaja) možemo videti kako to izgleda.

remarketing image

• Customer file

Skorije izmene u okviru Facebook Ads Managera proširile su listu mogućnosti, a mi ćemo u ovom tekstu pomenuti samo one koje dokazano donose najbolje rezulate. U skladu sa tim, jedna od mogućnosti koju možemo odabrati jeste i Customer file. Ova opcija u velikoj meri podseća na email kampanje jer se u okviru nje obraćamo ljudima koji su se već našli na našoj listi kontakata. To mogu biti ljudi čije email adrese imamo, koji su nam ostavili svoj broj telefona ili oni čiji smo Facebook korisnički ID prikupili putem, recimo, neke nagradne igre koju smo organizovali. Ono na šta svakako treba da obratimo pažnju jeste to da li imamo dozvolu za korišćenje podataka u svrhu dodatnog reklamiranja. Ukoliko to nije slučaj, najbolja ideja je da targetiramo ljude na neki drugi način.

Ako, sa druge strane, imamo dozvolu, u okviru Customer file opcije možemo upload-ovati našu listu korisnika i odrediti na koji tip podataka se odnosi (email, broj telefona...). Nakon ovog koraka možemo nastaviti sa daljim podešavanjima kampanje, a jedina grupa ljudi koja će videti oglas su oni koji se nalaze na našoj listi kontakata.

Na slici ispod (napomena: slika je dostupna samo korisnicima koji blogu pristupaju sa desktop ili laptop uređaja) možemo videti kako izgleda prozor koji se otvara nakon odabira Customer file opcije. Na ovom mestu možemo importovati našu listu kontakata i odrediti kojoj vrsti podataka pripada.

customer file image

• Website traffic

Druga popularna opcija za korišćenje remarketinga jeste Website traffic, odnosno ona opcija putem koje se targetiraju ljudi koji su već posetili neki sajt ili određenu stranicu na njemu.

Zamislimo, na primer, da se bavimo online prodajom patika i da želimo da se obratimo onima za koje znamo da su istraživali najnoviji model Nike patika. U okviru Website traffic podešavanja bismo, recimo, mogli da navedemo tačan URL stranice na kojoj se nalazi proizvod koji želimo da reklamiramo (u ovom slučaju bi to bile Nike patike). Ovo znači da bi se oglas prikazao samo posetiocima koji su bili na toj stranici i nikome više. Ovaj vid remarketinga je posebno značajan jer oglas dolazi do publike koja je pokazala zainteresovanost za konkretan proizvod i koja je već razmišljala o tome da ga kupi.

Pored obraćanja onima koji su posetili određenu stranicu sajta, možemo odabrati i da targetiramo sve posetioce sajta ili one koji su proveli određenu količinu vremena na njemu. Opcija koju ćemo odabrati u najvećoj meri zavisi od konkretnog cilja koji imamo. Ukoliko želimo da obuhvatimo širu grupu ljudi, targetiraćemo sve posetioce, a ukoliko želimo da se fokusiramo na usku i specifičnu grupu ljudi odabraćemo one koji su posetili neku konkretnu stranicu ili one koji su se na njoj zadržali duže od, na primer, 15 minuta.

Na slici ispod (napomena: slika je dostupna samo korisnicima koji blogu pristupaju sa desktop ili laptop uređaja) možemo videti kako izgleda prozor koji se otvara nakon odabira Website traffic publike.

webiste-traffic image

• App activity

Još jedna relativno često korišćena opcija za podešavanje remarketinga u okviru različitih tipova Facebook kampanja jeste App activity. Ova mogućnost je korisna za sve one koji poseduju neku aplikaciju i koji žele da targetiraju onu publiku koja je upravo tu aplikaciju i koristila. Ovo naročito može biti efikasno kod onih aplikacija koje služe za online prodaju i naručivanje, jer se reklame mogu plasirati onima koji su bili blizu kupovine. Kao što je to slučaj i kod Webiste traffic opcije, i u okviru App activity podešavanja možemo izabrati više različitih mogućnosti za targetiranje publike.

Mogućnosti koje se prvenstveno nude jesu da oglase prikažemo:

- najaktivnijim korisnicima aplikacije

- onima koji su potrošili izvesnu količinu novca u okviru same aplikacije

- ili možemo sami podesiti segment prema kojem ćemo se obratiti ciljnoj grupi (prema lokaciji, demografiji...).

Pored ovoga, možemo odabrati i vremenski period u okviru kojeg želimo da targetiramo korisnike, pa to mogu biti oni koji su koristili neku od funkcionalnosti aplikacije u rasponu od prethodnih 30 pa sve do 180 dana.

Na slici ispod (napomena: slika je dostupna samo korisnicima koji blogu pristupaju sa desktop ili laptop uređaja) moguće je videti kako izgleda prozor koji se otvara nakon odabira App activity opcije. Ovde su prikazane opcije o kojima je bilo govora, a nakon izbora željene publike oglasi se mogu dalje podešavati.

app activity image

Kao što se to može primetiti, Facebook nam daje mnogo mogućnosti, ne samo za kreiranje različitih tipova oglasnih kampanja, već i za izbor najadekvatnije remarketing strategije. Koji će metod neko odabrati u najvećoj meri zavisi od konkretnih ciljeva koji se imaju u vidu, kao i od same prirode poslovanja. Mnogi marketinški stručnjaci tvrde kako im je upravo remarketing pomogao da postignu dobre i dugoročne rezultate. Iz mog ličnog iskustva mogu da potvrdim ove tvrdnje jer sam i sama kreirala remarketing oglasne kampanje koje su pokazale veoma dobre performanse i koje su u značajnoj meri uticale na rast profita klijenata.

3.1.3. Zaključne preporuke i saveti

Cilj ovog teksta bio je da se čitaoci upoznaju sa osnovnim principima remarketinga kao i da se na pojednostavljen način objasni podešavanje popularnih tipova Facebook oglasnih kampanja. Kao što je to već više puta rečeno, najbolji način za postizanje maksimalnih rezultata jeste kombinovanje ovih kampanja sa remarketing strategijom. Videli smo da postoji više različitih mogućnosti, kako za podešavanje remarketinga, tako i za izbor najadekvatnije publike kojoj će se oglasi prikazivati.

Koja god startegija da se odabere, moguće je primeniti dodatne savete koji mogu pomoći da se postignu još efikasniji i profitabilniji rezultati.

• Targetiranje publike koja je već lajkovala našu stranicu

Ovaj savet na prvi pogled može delovati redundantno iz razloga što publika koja je lajkovala našu stranicu svakako ima priliku da vidi ono što objavljujemo. Ipak, postoji više razloga zbog kojih bi trebalo obratiti dodatnu pažnju na njih.

Najbitniji od njih je svakako taj što, iako određena grupa ljudi prati naše aktivnosti na Facebook-u, ipak ne postoji garancija da će videti svaku objavu koju postavimo. Ovaj „problem“ se odavno javio u okviru ove društvene mreže zbog čega su marketari bili prinuđeni da osmisle nove metode za promociju stranica koje vode. Kao jedno od rešenja javilo se plaćeno oglašavanje postova.

Kreiranjem oglasnih kampanja značajno se povećava šansa da će pratioci stranice videti našu objavu (iako čak ni u ovom slučaju ne možemo biti sigurni da će ona biti vidljiva svima). Kako bi se oglasi prikazivali fanovima naše stranice potrebno je da prilikom pravljenja oglasa kliknemo na opciju Audience – Connections – Add connection type – People who like your page. Na ovaj način omogućavamo da se oglas prikaže kako novoj, tako i postojećoj publici.

• Upotreba remarketinga u svrhu bolje kontrole budžeta

Svako ko se bavi nekim aspektom oglašavanja na digitalnim kanalima zna koliko se novac može brzo potrošiti za relativno kratko vreme. Kako bi se ova situacija izbegla u što većoj mogućoj meri, potrebno je dobro razmisliti o tome u koje oglasne kampanje će se novac uložiti. Jedna od preporuka svakako jeste ta da se što češće koristi remarketing strategija u cilju bolje i efikasnije kontrole budžeta.

Računica je sasvim jednostavna - ukoliko veći deo novca usmerimo ka publici koja pokazuje interesovanje za nas, uloženi novac će nam se vratiti u većoj meri nego što je to slučaj kod oglašavanja u kojima se targetira samo nova publika. Sa druge strane, ovo ni u kom slučaju ne znači da ne treba da se obraćamo onima koji još uvek nisu čuli za nas. Ne postoji način za širenje poslovanja ukoliko uvek targetiramo samo one koji su upoznati sa našim brendom. Ovaj savet se najviše odnosi na one situacije kada na raspolaganju imamo mali budžet i kada želimo da ostvarimo najbolje moguće rezultate sa njim.

• Pronalaženje nove publike uz Lookalike opciju

Osim toga što nam Facebook daje mogućnost da targetiramo one koji su već imali neki vid interakcije sa našim sadržajem, on nam omogućava i da pronađemo novu publiku. Ova opcija je dostupna prilikom podešavanja publike u procesu kreiranja kampanja izborom opcije Lookalike audience. Ukoliko odaberemo ovu opciju, naši oglasi će se prikazivati onoj grupi ljudi koja ima slične karakteristike kao ona publika koju smo targetirali u nekim ranijim oglasnim kampanjama.

Kada podešavamo Lookalike publiku, možemo da odaberemo neku od kreiranih listi posetilaca sajta ili, recimo, korisnika naše aplikacije i slično. Pored ovoga, možemo da odredimo i lokaciju u okviru koje ćemo targetirati novu publiku, kao i da odaberemo stepen sličnosti između nove i stare publike. Rang koji je ponuđen obuhvata stepen sličnosti između 1% i 10%, gde 1% označava najsličniju publiku, a 10% onu koja može sadržati i određene varijacije.

• Da sumiramo

Svi podaci predstavljeni u okviru ovog teksta svedoče o tome koliko je upotreba remarketinga značajna i koliko može unaprediti bilo čije poslovanje. Uz različit spektar mogućnosti koje se nude, svako može kreirati oglasnu kampanju koja najbolje odgovara njegovom cilju. Zbog toga je moj savet da, čak iako ste početnik, probate da koristite neku remarketing startegiju (pogotovo ukoliko radite za klijente koji imaju veliku bazu posetilaca sajta i društvenih mreža).

Verovatnoća da ćete postići dobre rezultate je velika i zbog toga se isplati posvetiti pažnju i vreme odabiru i postavljanju adekvatne remarketing metode. Ukoliko vam je potrebna dodatna pomoć, slobodno mi pošaljite poruku putem kontakt forme, rado ću odgovoriti na sva vaša pitanja. Takođe, napišite mi svoja iskustva i preporučite mi strategiju koja je vama donela uspeh. 😊

Sledeći tekst →